שיווק הטרור

יחידת “ארגוני הנשים” של חזבאללה

יחידת "ארגוני הנשים" הינה הגוף המרכזי בחזבאללה המטפל בסקטור הנשים. היחידה כפופה למועצה המבצעת של הארגון. מטרתה היא להטמיע בקרב הנשים את הדת השיעית ותפיסת העולם האיראנית ולהעמיק באמצעותן את התמיכה בחזבאללה ואת ההגמוניה של הארגון בחברה השיעית. חשיבות מיוחדת מייחס חזבאללה לתפקיד האישה בגידול דור צעיר חדור בערכי חזבאללה ובסיוע לבעלים המתגייסים לחזבאללה.
להמשך קריאה...

מחמד צואלחה, פעיל חמאס בכיר המתגורר בבריטניה, השתתף לאחרונה בביקור משלחת חמאס ברוסיה. חמאס, המנסה להסתיר את העובדה שאחד מבכיריה פועל בבריטניה, נמנעה מלדווח על כך

ב-15 ביולי 2019 ערכה משלחת חמאס, בראשות מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, ביקור ברוסיה. במהלך הביקור נועדו חברי המשלחת עם מיכאיל בוגדנוב, סגן שר החוץ של רוסיה המשמש גם כנציג נשיא רוסיה לענייני המזרח התיכון ומדינות אפריקה. במשלחת חמאס לרוסיה השתתף גם מחמד צואלחה פעיל בכיר בחמאס המתגורר בלונדון וממנה הוא פועל בשורות חמאס, בשיתוף פעולה עם תנועת האחים המוסלמים (שבריטניה משמשת כמרכז האירופי שלהם).
להמשך קריאה...

ירושלים ימים סביב לה: תמונת הראי של המאבק בין איראן לישראל

קיימים קווי דמיון רבים בין תפיסת איראן כאיום בראיה הישראלית לבין תפיסת ישראל כאיום בראיה האיראנית. בעיצומה של "שנת איראן" - וארבעים שנים אחרי שהפכה משותפה קרובה שעמדה במרכז הבריתות האזוריות של ישראל מול העולם הערבי, לאויבת שהעולם הערבי מהווה מרחב לבריתות ישראליות נגדה - כדאי לבחון מה השתנה ומה נותר על כנו מהתפיסה הבסיסית של המשטר האיראני ביחס לישראל.
להמשך קריאה...

הספורט בשימוש הטרור: “גיוס הספורט”, גוף של חזבאללה המנהל פעילות ספורטיבית ענפה, ומשתמש בה ככלי לאינדוקטרינציה בקרב הצעירים ולהכשרתם לקראת גיוסם לשורות הארגון

מאז הקמתו מייחס חזבאללה חשיבות רבה לפעילות בקרב בני הנוער השיעי בלבנון, שנועדה להכשיר את הדור הצעיר לגיוסם לשורות הארגון. הפעילות בקרב הנוער משתלבת במגוון שירותים מעין מדינתיים, שחזבאללה מעניק לאוכלוסייה השיעית בקרבה הוא בונה "מדינה בתוך מדינה".
להמשך קריאה...

מחנות הקיץ ברצועת עזה ממשיכים להוות כלי לאינדוקטרינציה ואמצעי להכשרת דור חדש של פעילים לארגוני הטרור, בעיקר לחמאס ולג’האד האסלאמי בפלסטין

בכל שנה מקיימים חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין מחנות קיץ ברצועת עזה עבור צעירים, בעיקר תלמידי בתי הספר התיכוניים. במחנות הקיץ משתתפים אלפי בני נוער הנהנים מפעילויות קיץ שונות, שבהם משולבים אינדוקטרינציה אידאולוגית ואימונים סמי-צבאיים. חמאס הינה הבולטת בארגון מחנות הקיץ (בהמשך להכשרה הצבאית המועברת בבתי הספר התיכוניים), ולאחריה הג'האד האסלאמי בפלסטין
להמשך קריאה...

האדרת מחבלים וסיוע להם של פתח והרשות הפלסטינית: המקרה של עמר אבו לילא, שרצח שני ישראלים באזור אריאל

לאחרונה העניק עבאס זכי, חבר הוועד המרכזי של פתח, אות הוקרה למשפחתו של עמר אבו לילא, מחבל שביצע פיגוע דקירה וירי באזור אריאל (בו נהרגו שני ישראלים, חייל ואזרח). עבאס זכי ביקר גם באתר הנמצא בכפר מגוריו של המחבל, אשר בו נבנה בית המשפחה החדש לאחר שהבית הקודם נהרס על ידי כוחות צה"ל. אל עבאס זכי נלוו מזכיר סניף סלפית (מדרום לאריאל) של פתח ופעילים נוספים של התנועה (דף הפייסבוק הרשמי של 'פתח', 1 ביולי 2019).
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.