שיווק הטרור

המשטר האיראני מפעיל תשתית מפותחת של אתרי אינטרנט בשפה הערבית המהווה מכשיר להפצת האידיאולוגיה האסלאמית הרדיקלית לאוכלוסיה הערבית במזרח התיכון וברחבי העולם.

המשטר האיראני מפעיל תשתית מפותחת של אתרי אינטרנט בשפה הערבית המהווה מכשיר להפצת האידיאולוגיה האסלאמית הרדיקלית לאוכלוסיה הערבית במזרח התיכון וברחבי העולם. המסרים כוללים הטפה לאלימות ולשנאה כלפי ישראל, העם היהודי, ארה”ב והמערב. בו בזמן מטילים האיראנים צנזורה חמורה על אתרי אינטרנט מערביים
להמשך קריאה...

טרור ואינטרנט: השימוש הנרחב שעושה חזבאללה באינטרנט כאמצעי להפצת הסתה אנטי-ישראלית, אנטי-יהודית ואנטי-אמריקנית במסגרת המלחמה על התודעה

במסגרת הדגש ששם ארגון חזבאללה על המלחמה התודעתית הוא עושה שימוש נרחב באינטרנט, לאחר מלחמת לבנון השנייה (שבמהלכה נפלו או הופלו אתרים רבים של הארגון) שיקם ואף שידרג הארגון את תשתית אתרי האינטרנט שלו בהוסיפו אתרים חדשים, שעד לאחרונה לא היו קיימים. באתרים החדשים ניכר שיפור הן במישור הטכנולוגי והן ברמת העדכון בהשוואה לאתרים שהפעיל
להמשך קריאה...

השקת ערוץ טלוויזיה לוויני חדש של חמאס: שדרוג יכולות חמאס בתחום המלחמה על התודעה

תחנת שידור לוויני של ה”חמא”ס” בשם “מאור אלאקצא” (“סראג’ אלאקצא”) החלה לשדר ב-15 באוקטובר בשעות הצהרים. התחנה משדרת לפי שעה תמונות ארכיון של מסגד אלאקצא ושירים בעלי אופי דתי. השידורים מועברים מדובאי, שם נמצא מנהל התחנה זיאד אלחסנאת והחומר מגיע מעזה (“דניא אלוטן”, 10 באוקטובר).
להמשך קריאה...

סקירת מבחר פרסומים, שנתפסו ב”מלחמת לבנון השנייה” בדרום לבנון, המעידים על כך שחזבאללה מטמיע את האידיאולוגיה הרדיקלית של המהפכה האסלאמית באיראן ללבנון

הפרסומים מעלים על נס את ערכי הג’האד (מלחמת הקודש) וה”שהאדה” (מות הקדושים) ומטפחים פולחן אישיות סביב איאתאללה ח’מיני ועלי ח’אמנא’י
להמשך קריאה...

ארגון “חזבאללה” מפעיל בקרב העדה השיעית תנועת נוער בשם “צופי האמאם אלמהדי” המונה עשרות אלפי חברים

ארגון “חזבאללה” מפעיל בקרב העדה השיעית תנועת נוער בשם “צופי האמאם אלמהדי” המונה עשרות אלפי חברים. ממסמכי שלל עולה כי בני נוער אלה עוברים אינדוקטרינציה, במסגרתה מוטמעים בהם ערכי האסלאם השיעי בגרסתו האיראנית, פולחן אישיות סביב דמותו של המנהיג האיראני עלי ח’אמנאי ו”מורשת קרב” של “חזבאללה” תוך הצנעת סמלים לבנוניים לאומיים
להמשך קריאה...

חומרי שלל שנתפסו ב”מלחמת לבנון השניה” מצביעים על פעילות נמרצת של “חזבאללה” בתחום איסוף התרומות עבור מימון המאבק האלים בישראל ובתחום המלחמה על התודעה בקרב האוכלוסייה הלבנונית, בדגש על הדור הצעיר

בין חומרי השלל שנתפסו ב”מלחמת לבנון השניה” אצל מחבלי “חזבאללה” בכפרים עיתא אלשעב ועיתרון נמצאו מסמכים ועלונים העוסקים באיסוף תרומות עבור “חזבאללה” ובאינדוקטרינציה שמנהל הארגון בקרב האוכלוסייה הלבנונית (בדגש, על בני העדה השיעית). המסמכים והעלונים הללו הוצאו לאור ע”י מוסד של “חזבאללה” בשם “רשות הסיוע להתנגדות האסלאמית”.
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.