שיווק הטרור

זרקור לעבר אחד ממוסדות ה”חמא”ס” בגדה: זיהוי “האגודה לטיפוח היתום” בבית לחם כמוסד של ה”חמא”ס” בתיק מסמכים של מנגנון “הביטחון המסכל”

מסמכים מסוף שנות התשעים שנמצאו בתיק של “הביטחון המסכל” בבית לחם, שנתפס במבצע “חומת מגן” (אפריל 2002), עוסקים במעקב מודיעיני מדוקדק אחר “האגודה לטיפוח היתום” בבית לחם.
להמשך קריאה...

אלבומים ומחברות בהם מוטמעים ערכי הערצת החללים (ה”שהידים”)והפיכתם למודל לחיקוי

ילדים ונערים המשמשים לעיתים “בשר תותחים” עבור ארגוני הטרור הפלסטיניים גדלים בחברה המטמיעה בקרבם את ערכי השנאה לישראל ואת “תרבות המאבק” נגדה, תרבות שבמסגרתה הופכים חללי ארגוני הטרור (ה”שהידים”) – כולל החללים המתאבדים שביצעו מעשי הרג במרכזי אוכלוסייה ישראליים – למוקד להערצה ולמודל לחיקוי.
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.