שיווק הטרור

טרור וכספים: גיוס תרומות ע”י אתר המזוהה עם דאעש באמצעות המטבע הווירטואלי ביטקוין

בימים האחרונים חזר לפעילות אתר החדשות אח'באר אלמסלמין, המזוהה עם דאעש, תחת כתובת חדשה . האתר עלה לרשת לאחר מספר חודשים, שבהם הוא לא היה פעיל. במקביל לחזרתו לפעילות הוחזר לאתר גם קמפיין גיוס התרומות, שהוא עורך, באמצעות חברת Local Bitcoins, חברה שמשרדיה ממוקמים בהלסינקי, הסוחרת במטבעות וירטואליים.
להמשך קריאה...

נוכחות חזבאללה בטוויטר (עדכונים)

ב-7 בנובמבר 2019 פרסם מרכז המידע ממצאי בדיקה שערך בעקבות השעיית חשבונות של חזבאללה בטוויטר (2 בנובמבר 2019). ממצאי הבדיקה העלו כי בטוויטר נותרו חשבונות של פעילים ומוסדות של חזבאללה גם לאחר ההשעיה.
להמשך קריאה...

בנאום לוחמני הזהיר יחיא אלסנואר את ישראל, כי חמאס והעם הפלסטיני לא ישלימו עם המשך המצור על רצועת עזה: “הגיעו מים עד נפש ואיננו יכולים להפגין אורך רוח יותר”

ב-4 בנובמבר 2019 נשא יחיא אלסנואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, נאום בפני צעירים פלסטינים תושבי רצועת עזה (הנתפסים בעיניו כאוכלוסיית-יעד חשובה ביותר). בנאום, שהיה לוחמני ותקיף, פרט אלסנואר את כיווני הפעולה של חמאס ושאר ארגוני המחבלים ("ההתנגדות") בשנתיים האחרונות והצביע על האתגרים העומדים בפניהם כיום.
להמשך קריאה...

רשת טוויטר השעתה חשבונות של חזבאללה, בעיקר של ערוץ אלמנאר. בדיקה של מרכז המידע למודיעין ולטרור העלתה כי חזבאללה ממשיך לקיים נוכחות משמעותית בטוויטר, גם לאחר ההשעייה

ארגון חזבאללה מקיים נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק וטוויטר, כמרכיב חשוב באימפריה התקשורתית שלו, שנבנתה ע"י הארגון בסיוע איראן במשך שנים ארוכות המדובר במאות רבות של פרופילים, עמודים וחשבונות המופעלים ע"י מוסדות חזבאללה, פעילי הארגון ותומכיו. חשבונות אלו כוללים מידע התואם את האסטרטגיה התקשורתית של חזבאללה ותכנים אידאולוגיים בצד מסרים פוליטיים המשרתים את מדיניות איראן וחזבאללה.
להמשך קריאה...

תגובות ספונטניות של תומכי דאעש על הריגתו של אבו בכר אלבע’דאדי, עד כה לא התקבלה תגובה רשמית של הארגון

עד כה לא התפרסמה תגובה רשמית של דאעש על הריגת אבו בכר אלבע'דאדי (עדכני לבוקר 30 באוקטובר 2019). מאז 27 בינואר 2019 התפרסמו מטעמו של דאעש הודעות קבלת אחריות שגרתיות לתקיפות שביצעו פעילי הארגון בסוריה, עיראק ובמחוזות השונים ברחבי אסיה ואפריקה, ללא התייחסות להריגת אלבע'דאדי.
להמשך קריאה...

“תיירות ג’האדית”: ביקורים באתרי “מורשת קרב” ובקברי שהידים, ככלי בידי חזבאללה לאינדוקטרינציה ולהפצת אידיאולוגיה

במסגרת "חברת ההתנגדות", מפעיל חזבאללה מערך של "תיירות ג'האדית" הכולל ביקורים באתרי "מורשת קרב" ובתערוכות, מפגשים ג'האדיים עם פעילים צבאיים ועלייה לקברי שהידים. "התיירות הג'האדית" אותה מטפח חזבאללה שונה במהותה מהמשמעות המקובלת של התיירות ברחבי העולם: בעוד שתיירות נועדה לנופש, מנוחה וטיולים הרי שבתפיסת חזבאללה "תיירות" היא מכשיר לאינדוקטרינציה של הפעילים, האוכלוסייה השיעית וגופים שונים בלבנון (כולל צבא לבנון). כמו כן משמשת "התיירות הג'האדית" אמצעי להפצת האידיאולוגיה של חזבאללה בלבנון ומחוצה לה וכלי לשימור הרוח הלוחמנית נגד ישראל.
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.