העימות בין החות’ים וישראל לנוכח הפסקת האש ברצועת עזה
בעקבות הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס ברצועת עזה, הורה מנהיג החות'ים על השהיית התקיפות הישירות נגד שטח ישראל ונגד כלי שיט "המזוהים עם ישראל" בים האדום ובמפרץ עדן, כפי שנעשה בהפסקת האש הקודמת בתחילת 2025; בכירי ההנהגה החות'ית הבהירו כי על אף עצירת התקיפות, הם ממשיכים לתמוך בפלסטינים ברצועת עזה ועוקבים אחרי היישום הישראלי של הפסקת האש. הם איימו כי אם ישראל תחדש את הלחימה או תפר את הפסקת האש, יהיו לכך "השלכות חמורות"; החות'ים ניצלו את הודעות האבל על מותו של הרמטכ"ל, מחמד עבד אלכרים אלע'מארי, שנפגע בתקיפה ישראלית בסוף אוגוסט 2025, כדי לאיים בתגובה ולהדגיש את מחויבותם להמשך הג'האד נגד ישראל; מאז תחילת אוקטובר 2025, הודיעו הכוחות התימניים המתנגדים לחות’ים על תפיסת משלוחים צבאיים ימיים ויבשתיים שהיו בדרכם לאזורים בשליטת החות'ים ולפי החשד נשלחו מאיראן. נמסר כי המשלוחים הכילו רכיבים אמצעי לחימה ובהם כלי טיס בלתי מאוישים, וציוד מתקדם נוסף; להערכתנו, החות'ים לא יחדשו את תקיפותיהם ויכבדו את הפסקת האש כל עוד יישומה נמשך. עם זאת, חידוש הלחימה מצד ישראל , בין אם באופן יזום או בתגובה להפרות חמאס, עלול להוביל את החות'ים לחידוש התקיפות נגד ישראל באופן מלא או חלקי. כמו כן, התלקחות בזירה נוספת, כדוגמת לבנון או יהודה ושומרון, עלולה לספק תירוץ עבור החות'ים לבצע תקיפות מחודשות כדי לבסס את מעמדם כמובילי "ציר ההתנגדות". לצד זאת, צפויים החות'ים להמשיך במאמצי הברחות אמצעי הלחימה מאיראן כדי לבסס את יכולותיהם הצבאיות.
להמשך קריאה...