מאבק בטרור

בדיקה של שמות ההרוגים הפלסטינים במבצע "צוק איתן" – השלמה מספר 2 *

מסמך זה הינו שלישי בסדרת פרסומים של מרכז המידע למודיעין ולטרור, במסגרת פרויקט הבוחן את רשימת ההרוגים הפלסטינים, במבצע "צוק איתן". מטרת הפרויקט הינה לברר את זהותם של פעילי הטרור ושל האזרחים הבלתי מעורבים, ולבחון את היחס ביניהם. מספר שמות ההרוגים, שנבדקו עד כה ע"י מרכז המידע, עומד על 450.
להמשך קריאה...

חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (19-12 באוגוסט 2014)

בקהיר נמשכו השיחות העקיפות להשגת הסכם רגיעה ארוך טווח. השיחות הללו לוו בהסכמות על הפסקת אש. ב-19 באוגוסט 2014 אחר הצהרים הופרה הפסקת האש באופן חד-צדדי, מששוגרו שלוש רקטות לעבר באר שבע ונתיבות. צה"ל הגיב בתקיפות מהאוויר נגד מטרות טרור ברצועה. בתקשורת הישראלית דווח, כי משלחת ישראל בקהיר הונחתה לשוב ארצה. בחודשים האחרונים עצרו כוחות
להמשך קריאה...

מבצע "צוק איתן" – עדכון מספר 8 (20 ביולי 1200)

בליל 11-10 ביולי 2014, בתום יומו העשירי של מבצע "צוק איתן", ולאחר שיוזמת הפסקת האש המצרית עליה הסכימה ישראל נדחתה ע"י חמאס, נפתח שלב חדש במהלכו החל צה"ל בפעילות קרקעית במרחב רצועת עזה.
להמשך קריאה...

חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני ( 24-18 ביוני 2014)

מבצע החיפושים הנרחב "שובו אחים" להחזרת שלושת הנערים החטופים, המתמקד במרחב חברון, נמשך זה היום ה-11. עד כה לא אותרו הנערים. במקביל ביצע צה"ל ברחבי יהודה ושומרון פעילות, שמטרתה לפגוע בתשתית חמאס. השבוע נהרג בתקרית ברמת הגולן נער ישראלי כתוצאה מירי טיל נ"ט. ישראל הטילה את האחריות על המשטר הסורי. אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית,
להמשך קריאה...

בית משפט במצרים פרסם פסק דין האוסר (זמנית) על פעילות חמאס במצרים.

בית משפט במצרים פרסם פסק דין האוסר (זמנית) על פעילות חמאס במצרים. פסק הדין מהווה ביטוי נוסף לתהליך התדרדרות יחסי חמאס-מצרים והוא משקף את המצוקה האסטרטגית אליה נקלעה חמאס
להמשך קריאה...

חיל הים הישראלי סיכל הברחת אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לרצועת עזה בדגש על רקטות ארוכות טווח (סיכום ראשוני על בסיס דיווחי דובר צה"ל)

ב-5 במרץ 2014 לפנות בוקר עצרו לוחמי הקומנדו הימי ולוחמי ספינות הטילים של חיל הים הישראלי ספינת סוחר, סמוך לגבול אריתריאה-סודאן, כ-1,500 ק"מ מחופי ישראל. על גבי הספינה נמצאו אמצעי לחימה מתקדמים ובהם רקטות לטווחים ארוכים.
להמשך קריאה...