חמאס

היוזמה המצרית ל”הרגעה” בין חמא”ס לישראל: תמונת מצב ומשמעויות (נכון ל-30 באפריל)

לאחרונה נכנס להילוך גבוה העיסוק ביוזמה המצרית להשגת “הרגעה” בעימות הצבאי המתחולל ברצועה. במסגרת המגעים שהתקיימו בין מצרים לחמא”ס הושג הסכם עקרוני באשר למתווה “הרגעה” למשך שישה חודשים (“עזה תחילה”), שבמהלכם תפעל מצרים להרחבתה לגדה המערבית.
להמשך קריאה...

כוחות צה”ל סיכלו בערב חג הפסח פיגוע הרג משולב רחב היקף במעבר כרם שלום. פיגוע זה בוצע ע”י חמא”ס במסגרת המערכה שהיא מנהלת נגד המעברים, במחיר של פגיעה בתושבי רצועת עזה

כוחות צה”ל הפועלים במרחב רצועת עזה סיכלו בבוקר 19 באפריל, ערב חג הפסח, פיגוע הרג משולב רחב היקף באזור מעבר כרם שלום (דרום רצועת עזה) ובאזור כיסופים. הפיגוע החל כאשר סמוך לשעה שש נורו מטח של פצצות מרגמה על קיבוץ כרם שלום ואש מנשק קל לעבר כוחות צה”ל השוהים באזור.
להמשך קריאה...

הסלמה מחודשת ברצועת עזה במהלכה נהרגו שלושה חיילי צה”ל בחילופי אש עם חוליית חמא”ס

בבוקר 16 באפריל זיהה כוח צה”ל, שעסק בפעילות יזומה במרכז הרצועה ליד לקיבוץ בארי ( כ-4 ק”מ דרומית מערבית למעבר קרני), שני פלסטינים חמושים שניסו להניח מטענים סמוך לגדר המערכת.
להמשך קריאה...

מחריף המאבק התקשורתי בין מצרים לחמא”ס:

מאמר ביומון המצרי הממסדי אלאהראם מאשים את חמא”ס כי היא מתכננת לפרוץ בכוח את הגבול הפלסטיני- מצרי בתאום עם האחים המוסלמים במצרים
להמשך קריאה...

תהליך ההתעצמות הצבאית של חמא”ס ברצועת עזה (תמונת מצב נכונה למרס 2008)

הינתקותה של ישראל מרצועת עזה (באוגוסט 2005) יצרה מציאות חדשה בשטח, אשר האיצה הקמת אזור שליטה מובהק של חמא”ס ברצועה. חמא”ס השכילה לתרגם את התחזקות כוחה בשטח להשגת רווחים במישור הפוליטי-הפנים פלסטיני: בבחירות למועצה המחוקקת (בינואר 2006) היא זכתה לרוב קולות והרכיבה ממשלה בראשותה (במרס 2006).
להמשך קריאה...

בתוכנית הילדים בערוץ אלאקצא של חמא”ס שודרה תוכנית בה נראתה בובת ילד פלסטיני דוקרת למוות בובה בדמותו של נשיא ארה”ב ג’ורג’ בוש

בתוכנית הילדים “אלמתמיזון” (המצטיינים) , ששודרה ב-2 באפריל בערוץ הלוייני אלאקצא של חמא”ס, הופיעה בובת ילד פלסטיני הדוקרת למות בובה בדמותו של נשיא ארה”ב ג’ורג’ בוש. הילד הסביר כי הוא הורג את הנשיא בוש כנקמה על מות אביו בעיראק, מות אימו בלבנון ורצח אחיו ואחיותיו ע”י “הציונים הפושעים” ב”שואת עזה” .
להמשך קריאה...