מבט לטרור: חזבאללה ולבנון (8-1 בדצמבר 2025)
צה"ל המשיך לפעול נגד יעדי חזבאללה בדרום לבנון, אולם נמשכת מגמת הירידה בקצב פעולות "האכיפה" של יישום הסכם הפסקת האש מנובמבר 2024; מזכ"ל חזבאללה קאסם דרש מארה"ב ומישראל להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של לבנון, ובכלל זה בניית היכולות המחודשת של הארגון. הוא הדגיש כי חזבאללה ימשיך להגן על עצמו לנוכח הכוונה "לבטל את קיומו"; בכירי ההנהגה הלבנונית המשיכו לקרוא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את תקיפותיה בלבנון ולהשלים את נסיגתה מהעמדות שהיא מחזיקה בדרום לבנון. ראש הממשלה סלאם האשים כי ישראל מנהלת מלחמת התשה נגד לבנון; נשיא לבנון עון מינה לראשונה נציג אזרחי לראשות המשלחת לוועדת הפיקוח על יישום הפסקת האש והדגיש כי יש לשים דגש על שפת המשא ומתן במקום שפת המלחמה, בעוד שראש הממשלה סלאם הבהיר כי עדיין מוקדם מדי לשיחות על שיתוף פעולה כלכלי עם ישראל. בחזבאללה לא הסתירו את מורת רוחם מהמינוי והאשימו את הממשלה בוויתור לטובת ישראל; צבא לבנון הכחיש את הטענות באיראן כי כשליש מחייליו משתייכים לחזבאללה, בעוד שביוניפי"ל הכחישו את ההאשמות הישראליות כי הכוח מעביר מידע לחזבאללה; סקר בלבנון הראה כי רוב הציבור תומך בהגבלת הנשק בידי צבא לבנון. על אף הקריאות בממשלה ובמערכת הפוליטית ליישום מונופול המדינה על הנשק בכל שטח לבנון, בחזבאללה טענו כי הדבר אינו נוגע לפלגי "ההתנגדות". דווח כי יו"ר הפרלמנט ברי דרש מאיראן להוציא פסק הלכה שיתיר לחזבאללה למסור את הטילים וכלי הטיס הבלתי מאוישים, אולם בטהראן לא סיפקו תשובה ברורה; מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב שיבח את כוחות הביטחון של סוריה על סיכול משלוחי נשק שיועדו לחזבאללה בלבנון; מחאה ביישובי דרום לבנון נגד חזבאללה והממשלה על רקע העיכוב הממושך בתשלום הפיצויים לנפגעי המערכה נגד ישראל.
להמשך קריאה...