פשיעה וטרור: במהלך העימות בלבנון שב ועשה ה”חזבאללה” שימוש בסחר הסמים כמנוף לאסוף מידע מודיעיני בישראל.


מספר ימים לאחר חטיפת שני חיילי צה"ל (12 ביולי) התקשר סוחר הסמים הלבנוני לאותו בדואי ישראלי וביקש ממנו לאסוף מידע מודיעיני על התנהלות צה"ל (למשל אפשרות הכנסת כוחות חי"ר ללבנון) ועל מקום נפילת הרקטות שיורה ה"חזבאללה" לעבר ישראל. סוחר הסמים הלבנוני טען בפניו כי הוא זקוק למידע זה על מנת להעבירו לידי אנשי ה"חזבאללה", על מנת שהם יעלימו עין ויאפשרו לו לבצע את הברחת הסמים . הבדואי הישראלי העביר לסוחר הסמים הלבנוני מידע, בנושאים שהתבקש, אותו אסף לדבריו באמצעות מעקב אחר החדשות .