"תעשיית השנאה": תנועת חמאס ממשיכה לשלב מוטיבים אנטישמיים מובהקים במסגרת המלחמה על התודעה שהיא מנהלת.

תעשיית השנאה

תעשיית השנאה

הסתה אנטישמית בהצגה שנערכה באוניברסיטה האסלאמית

הסתה אנטישמית בהצגה שנערכה באוניברסיטה האסלאמית

ציון יום השנה להריגת שיח' אחמד יאסין

ציון יום השנה להריגת שיח' אחמד יאסין

האב הפלסטיני ובנו הנכה השואף להיות שהיד

האב הפלסטיני ובנו הנכה השואף להיות שהיד


תעשיית השנאה
האב היהודי אומר לבנו במהלך ההצגה : "אנחנו צריכים לרחוץ את ידינו בדם של מוסלמים"

כללי

1. המלחמה על התודעה, שחמאס מנהלת באופן אינטנסיבי, כוללת גם לעיתים ביטויים אנטישמיים מובהקים. ביטויים אלו, המשולבים בהסתה אנטי-ישראלית חריפה, עושים שימוש באלמנטים שמקורם באנטישמיות האירופית הקלאסית או לעיתים במוטיבים אנטישמיים ששורשיהם אסלאמיים 1. יוזכר כי באמנת חמאס (1988) מופיעים מיתוסים אנטישמיים ברוח "הפרוטוקולים של זקני ציון" אודות שליטת היהודים בתקשורת, בסרטים ובחינוך והעלאת הטענה כי היהודים עמדו מאחורי המהפכות והמלחמות ברחבי תבל (סעיפים 17 ו-22 באמנת חמאס) 2.

2. לאחרונה הופיעו בשידורי הטלוויזיה של חמאס ביטויים אנטישמיים במסגרת המלחמה על התודעה שמנהלת חמאס: הראשון בהצגה, שנערכה לאחרונה באוניברסיטה האסלאמית בעזה, לזכרו של מי שהיה מנהיג חמאס ונהרג בסיכול ממוקד, שיח' אחמד יאסין. ההצגה הטיפה לשנאת היהודים תוך העלאת הטענה כי הם שונאים את המוסלמים ואוהבים לשתות את דמם של ערבים ומוסלמים ולרחוץ ידיהם בדם, במשתמע לצרכי פולחן (ערוץ אלאקצא, 3 באפריל, פירוט ראו נספח). ביטוי אנטישמי נוסף ניתן למצוא בהרצאה שנשא מחמוד אלזהאר , מבכירי חמאס, במחנה הפליטים אלירמוך שבסוריה. במהלך ההרצאה הוא שאל: "מדוע לאורך כל ההיסטוריה האנושית נעשו ביהודים מעשי טבח?". הוא השיב באומרו, כי האירועים האחרונים ברצועת עזה משיבים על שאלה זו (ערוץ אלאקצא, 31 במרץ). בדברים אלו יש משום עידוד למעשי טבח ביהודים ומתן לגיטימציה להם.

נספח

הסתה אנטישמית בהצגה שנערכה באוניברסיטה האסלאמית בעזה
לרגל ציון יום השנה להריגת שיח' אחמד יאסין

1. באוניברסיטה האסלאמית בעזה התקיימה לאחרונה הצגה לציון יום השנה למותו של שיח' אחמד יאסין, מי שהקים והנהיג את חמאס ונהרג ע"י ישראל בסיכול ממוקד. בהצגה, ששודרה בערוץ אלאקצא (ערוץ הלוויין של תנועת חמאס בעזה) ב-3 באפריל 2009, הופיעו ביטויים אנטישמיים ובמרכזם מיחזור עלילת הדם עתיקת היומין לפיה היהודים משתמשים כביכול בדמם של בני עמים אחרים לצורכי פולחן. כמו כן, הופיעו בהצגה מסרים המטיפים לשנאה כלפי העם היהודי ישראל ולעם היהודי והמעודדים אלימות וטרור באמצאות חמאס וארגוני הטרור הפלסטינים האחרים.

2. ההצגה ששמה "הבניין [שהקים] שיח' יאסין", עסקה בהנצחת זכרו של שיח' אחמד יאסין, במטרה לשמור על מורשתו. בהצגה מופיעים אב יהודי ובנו במקביל לאב פלסטיני ובנו הנכה. האב היהודי הלבוש כחרדי מטיף לבנו לשנוא את הערבים והמוסלמים, בעוד שהאב הפלסטיני מנסה להרגיע את בנו הנכה, שנפצע מאש צה"ל ושואף להיות שהיד. במהלך ההצגה בנו של היהודי (המכונה "שמעון") יוצא למבצע בעזה. במהלכו הוא נכנס לביתו של הבן הפלסטיני הנכה ומרוב פחד ובלבול הוא מאבד את נישקו ונופל בידיו בשבי. הבן הנכה מעביר את השבוי לידי אנשי גדודי עז אלדין אלקסאם כדי שיצרפו אותו לגלעד שליט.

3. במהלך ההצגה אומר האב היהודי: "אנו היהודים שונאים את המוסלמים. אנו אוהבים להרוג את המוסלמים. אנו היהודים אוהבים לשתות את דם המוסלמים והערבים ." בתגובה לדברים אלו הגיב הקהל במחיאות כפיים סוערות. האב היהודי פנה אל הקהל ושאל: "אתם ערבים? אתם מוסלמים? אני שונא אתכם! אני שונא אתכם למען רצון אלוהים". בהמשך פנה האב היהודי לבנו ואמר: "שמעון, אני רוצה ללמד אותך מספר דברים: אתה צריך לשנוא את המוסלמים". הבן ענה: "אני לא אוהב אותם, אני שונא אותם." האב המשיך ואמר: "אתה צריך לשתות מדם המוסלמים. אנחנו צריכים לרחוץ את ידינו בדם של מוסלמים" (בהקשר של רחיצת ידיים לפני התפילה). האב היהודי מוסיף: "אנחנו צריכים להתנכל לערבים ולמוסלמים, כדי שאלוהים יתרצה", "אנו נהרוס את הערבים ואת המוסלמים". כמעט על כל הוראה מציין האב היהודי את המשפט "כדי שאלוהים יתרצה", כדי לשוות ליהדות דימוי של דת זדונית.

4. במהלך ההצגה אומר האב הפלסטיני לבנו: "שיח' אחמד [יאסין] לימד אותנו, שלעולם לא ניכנע [ולעולם לא] נמסור את הדגל [מסירת דגל האסלאם, סמל לכניעה]'". הילד הנכה מביע את רצונו להיות שהיד אך האב עוצר בעדו באומרו כי הוא כבר שילם מחיר כבד, כמו שיח' יאסין, שלעולם לא נכנע. שניהם אומרים "שאללה יעניק ניצחון ללוחמי הג'האד". ההצגה הסתיימה בשיר ידוע של חמאס: "איש חמאס אינו פוחד מהמוות" .

הסתה אנטישמית בהצגה שנערכה באוניברסיטה האסלאמית
האב היהודי:" היהודים שונאים את המוסלמים. היהודים אוהבים להרוג את המוסלמים".
ברקע תמונת שיח' אחמד יאסין ותמונות של שהידים נוספים של חמאס.

ציון יום השנה להריגת שיח' אחמד יאסין

  האב הפלסטיני ובנו הנכה השואף להיות שהיד

הבן הפלסטיני הנכה מוביל את הבן היהודי השבוי לגדודי עז אלדין אלקסאם, הבן הפלסטיני מכנה את היהודי "חזיר", חיה מגונה באסלאם

 

האב הפלסטיני ובנו הנכה השואף להיות שהיד


1 פרוט ראו: "האנטישמיות הערבית והמוסלמית בת זמננו, משמעויותיה והשלכותיה" (אפריל 2008).

2 ראו לקט מידע (29 בינואר 2006): "אמנת תנועת החמא"ס (1988): מסמך יסוד בעל אופי אנטישמי ואנטי-מערבי בוטה ותפיסת עולם אסלאמית רדיקלית. האמנה מדגישה את מחויבותה האידיאולוגית של החמא"ס לחיסול מדינת ישראל באמצעות אסטרטגיה של מאבק אלים ארוך טווח".

לראש העמוד