הביטאון המרכזי של האחים המוסלמים בערבית, היוצא לאור בלונדון, קורא לג’האד נגד ישראל, מעודד פיגועי טרור נגדה, וכולל ביטויי הסתה קשים נגד ארה”ב והמשטרים הערביים המתונים.

כותרת איגרת שבועית של מחמד בדיע

כותרת איגרת שבועית של מחמד בדיע

אבראהים מניר

אבראהים מניר

מחמד בדיע

מחמד בדיע

באדיבות ערוץ 10, 25 באוגוסט 2010

באדיבות ערוץ 10, 25 באוגוסט 2010

תצלום מוקטן של הקטע המשבח את פעולת הטרור בבני נעים בה נהרגו 4 אזרחים ישראלים

תצלום מוקטן של הקטע המשבח את פעולת הטרור בבני נעים בה נהרגו 4 אזרחים ישראלים

הורדת ציטטה המגדירה את מטרת האחים המוסלמים כ”שלטון על העולם“ מהכותרת של השבועון רסאלת אלאח'ואן

הורדת ציטטה המגדירה את מטרת האחים המוסלמים כ”שלטון על העולם“ מהכותרת של השבועון רסאלת אלאח'ואן



כותרת איגרת שבועית של מחמד בדיע
כותרת איגרת שבועית של מחמד בדיע, המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, שהתפרסמה בשבועון רסלאת אלאח’ואן, ביטאון האחים המוסלמים בלונדון. האיגרת רצופה קריאות לג’האד נגד ישראל והסתה קשה נגד ארה”ב והמשטרים הערבים המתונים.

פרסומי הסתה בביטאון האחים המוסלמים (בשפה הערבית) בלונדון

1. בשבועות האחרונים התפרסמה בשבועון רסאלאת אלאח’ואן, הביטאון המרכזי של האחים המוסלמים היוצא לאור בלונדון, כתבה המשבחת את פיגוע הטרור של חמאס דרומית לחברון בו נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים. פרסום אחר שהופיע בשבועון קורא לג’האד נגד ישראל וכולל ביטויי הסתה קשים נגד ארה"ב והמדינות הערביות המתונות. פרסומים אלו אינם בבחינת חריג שכן במשך שנות קיומו (כעשור) מנהל ביטאון האחים המוסלמים בלונדון מערכת הסתה נגד ישראל והמערב, תוך ניצול חופש הביטוי ממנו הוא נהנה בבריטניה (דוגמאות ראו נספח ג’).

2. כך, ב"איגרת תקשורתית" ("אלרסאלה אלאעלאמיה"), מדור בשבועון, הופיעו ב-1 בספטמבר דברי שבח לפעולת הטרור במהלכה נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים (המדובר בפיגוע בבני נעים, דרומית לחברון, 31 באוגוסט, שנועד לשבש את פתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית).

3. ב"איגרת התקשורתית" נכתב: "תנועת האחים המוסלמים מוקירה את הפעולה הצבאית שביצעו אתמול עז אלדין אלקסאם בעיר חברון בגדה המערבית. [התנועה] מדגישה כי האופציה של ההתנגדות [קרי, הטרור] היא האופציה היחידה שמבטיחה את החזרת האדמה הפלסטינית הגזולה והקמת המדינה הפלסטינית, שבירתה ירושלים הקדושה, על כל אדמת פלסטין, שהן אדמות ערביות ואסלאמיות. [התנועה מדגישה] כי התמיכה באופציה זו היא חובה אישית1 המוטלת על העמים, הממשלות והארגונים בכל מדינות ערב והמדינות האסלאמיות" (צילום ה"איגרת התקשורתית" במקור ראו נספח ג’).

4. בפרסום נוסף ברסאלאח אלאח’ואן (21 באוקטובר 2010), קורא מחמד בדיע, המדריך הכללי של האחים המוסלמים, לג’האד ולאנתיפאדה חמושה נגד ישראל תוך הסתה קשה נגד מדינות המערב והמדינות הערביות המתונות. האיגרת פורסמה באתר האינטרנט הרשמי של האחים המוסלמים במצרים ("אח’ואן אונליין") ב-30 בספטמבר ולמחרת (1 באוקטובר) גם בשבועון רסאלת אלאח’ואן בלונדון, המייצג את תנועת האחים המוסלמים בעולם (ikhwanpress.com ).

5. להלן עיקרי ה"איגרת" שכותרתה: "התמודדות האסלאם נגד העושק והעריצות" (תרגום קטעים ממנה ראו נספח א’):

א. משטרים ערביים ואסלאמיים רבים הינם חלשים, תלויים במערב, ופועלים נגד האינטרסים של האומה האסלאמית. הם שוכחים כי האויב האמיתי הינו "הישות הציונית". הם מתחמקים מהעימות עם הציונים ומהציווי של אללה לבצע ג’האד למענו, בכסף ובנפש2.

ב. "הציונות העולמית" מכירה רק את שפת הכוח ולפיכך על המוסלמים "להכות בברזל באמצעות ברזל". הרפורמה והשינוי שהאומה המוסלמית מחפשת ניתנים להשגה רק באמצעות "הקמת דור ג’האד השוקד על המוות, כפי שאויבי האסלאם שוקדים על החיים…".

ג. הרשות הפלסטינית, אשר שבה למשא ומתן עם הציונים, "עומדת לנפוח את נשימותיה האחרונות על שולחן המשא ומתן הישיר". העם הפלסטיני מתכונן לפרוץ אינתיפאדה השלישית, בעיתוי בו חל יום השנה לאינתיפאדה השנייה.

ד. ארה"ב, מובסת ומושפלת, הצועדת לקראת כיליונה, אינה יכולה לכפות הסדר על העם הפלסטיני. היא נסוגה עתה מעיראק "פצועה וחבולה" והיא על סף נסיגה מאפגניסטן. ה"התנגדות" (קרי, האלימות והטרור) היא הפתרון היחידי ל"עריצות הציונית – אמריקאית" ולפיכך על העמים הערביים והאסלאמיים לתמוך בה.

6. מחמד בדיע, שהאידיאולוגיה האסלאמית קיצונית שלו מופצת ע"י רסאלת אלאח’ואן, נבחר כמדריך הכללי (קרי, מנהיג) של תנועת האחים המוסלמים במצרים בינואר 2010. הוא משתייך לזרם הג’האדיסטי הקיצוני של סיד קטב, המתמקד בג’האד אלים ומיידי נגד ה"כופרים". (פרטים נוספים ראו נספח ב’).

7. רסאלת אלאח’ואן, השבועון האינטרנטי שבו מתפרסמת הסתה קשה נגד ישראל והמערב, משמש כביטאון המרכזי של האחים המוסלמים. הוא  יוצא לאור בלונדון מטעם מרכז ההסברה של האחים המוסלמים (The Muslim Brotherhood Information Centre) ומופץ דרך האתר המרכזי של האחים המוסלמים בלונדון (www.ikhwanpress.com ). "המפקח הכללי" על השבועון הינו אבראהים מניר, יליד מצרים (1937) החי בלונדון שנים רבות. אבראהים מניר הינו חבר בצוות ההדרכה של תנועת האחים המוסלמים העולמית, מזכיר כללי של תנועת האחים המוסלמים העולמית, ודובר האחים המוסלמים בפני המערב3.

אבראהים מניר
אבראהים מניר, "המפקח הכללי" על השבועון "רסאלת אלאח’ואן", ודובר מטעם האחים המוסלמים בפני המערב

(globalmbreport.com)
 

מחמד בדיע
מחמד בדיע, המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים (אתר האחים המוסלמים במצרים, 1 באוקטובר 2010).

הלשון הכפולה של האחים המוסלמים

8. יוזכר כי בקרב הקואליציה העולמית הפועל להכפשת ישראל ולכרסום בלגיטימציה שלה יש משקל רב לאחים המוסלמים, שמוקד הפעילות האירופאית שלהם מצוי בלונדון. לאחים המוסלמים היה ייצוג נכבד על גבי ה"מרמרה" והם בולטים גם בקרב "הקמפיין האירופי להסרת המצור מעל עזה" ובקרב ארגונים נוספים השותפים לקואליציה האנטי-ישראלית הפועלות ברחבי העולם4. לצורך המערכה נגד ישראל חברו האחים המוסלמים לפעילי שמאל (בעיקר מקרב השמאל הקיצוני), פעילי זכויות אדם ואנשי איגודים מקצועיים, שלא תמיד מודעים לתפיסת העולם האמיתית ולסדר היום האסלאמי-קיצוני שלהם, כפי שהדבר מוצא ביטויו בפרסומי ההסתה (בשפה הערבית) בביטאון שלהם בלונדון.

9. בהתנהלות התנועה משתקפת האסטרטגיה של דיבור בשני קולות: בפני קהלי היעד הערביים והמוסלמים הם מפיצים את תפיסת עולמם האמיתית ואת סדר היום הפוליטי שלהם. הללו שוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל, תובעים הקמת מדינה פלסטינית אסלאמית על כל שטחי פלסטין, מתנגדים נחרצות למו"מ ישראלי-פלסטיני, מטיפים להמשך הטרור נגד ישראל, משבחים את פיגועי הטרור נגד ארה"ב בזירות הלחימה השונות, ועוינים את המערב והמשטרים הערביים המתונים. לעומת זאת בשיח שהם מקיימים עם שותפיהם לקואליציה האנטי-ישראלית הם מקפידים להסתיר או אף לעמעם את תפיסת עולמם הקיצונית (ולעיתים אף מכחישים את עצם השתייכותם לאחים המוסלמים). בשיח זה הם שמים את הדגש על המשגה משדה "זכויות האדם", "הקיפוח" של הפלסטינים והברוטאליות של "הכיבוש הישראלי", שיכולה לשמש כבסיס רחב דיו לקואליציה הרחבה הפועלת נגד ישראל.

נספח א’


תרגום קטעים מהאיגרת השבועית של המדריך הכללי של תנועת האחים המוסלמים
שהתפרסמה במצרים ובלונדון (לונדון, רסאלת אלאח’ואן, 30 בספטמבר 2010)

1. "בשם אללה , והתפילה והשלום על שליח אללה , תפילות אללה עליו וברכתו לשלום ומי שבה בעקבותיו . ההלכה המוסלמית שאללה הנחיל לברואיו מחייבת את המוסלמים לעמוד מול האומות הכופרות באללה ומתנשאות מעל השריעה שלו ,  במעין שתי כפות מאזניים , שהאחת עליונה ואחרת תחתונה .  אם המוסלמים הם ישרי דרך כלפי אללה ונאמנים לביצוע הוראותיו וחוקיו , אללה מאפשר להם תהילה ,  כוח עמידה וניצחון…".

2. "…רבים מהמשטרים הערביים והאסלאמיים לא הצליחו לייצב את עמיהם ,  בשל חולשתם ויחסי התלות [שלהם במערב] ,  ולעיתים קרובות הם פעלו נגד האינטרסים של האומה [האסלאמית] . הם אף טעו בחיפושם אחר תרופה שמקורה בשכל [האנושי] חסר התוחלת [לעומת המסר האלוהי] .  ארצות ערב והאסלאם סובלות כעת מבעיות ,  משום שהרצון [הערבי והאסלאמי] נעלם והושאר בידי האויבים הציונים ותומכיהם . [המשטרים הערביים והאסלאמיים] כבר שכחו או שהם מעמידים פנים כמי ששכחו כי אויבם האמיתי הרובץ לפתחם ,  הוא הישות הציונית ,  והפנו את נשקם נגד עמיהם ,  כשהם מתחמקים מעימות עם הציונים ואינם מביאים לאחדות האומה ותקומתה והתעלמו מהציווי של אללה לבצע ג האד למענו ,  בכסף ובנפש , כדי שמילת אללה תהיה על העליונה ומילת הכופרים על התחתונה . ..".

3. "המוסלמים כיום זקוקים ביותר ל[אימוץ] תפיסת התהילה ולהשיג את כל אמצעי הכוח כדי להתמודד עם ציונות עולמית, שמכירה רק את שפת הכוח ,  ועליהם [על המוסלמים] להשיב [מנה אחת אפיים ו]להכות בברזל באמצעות ברזל ולהתעמת עם רוח בסערה . הם [המוסלמים] חייבים להבין שהרפורמה והשינוי שהאומה [האסלאמית] מחפשת אינם ניתנים להשגה ,  אלא באמצעות הג האד וההקרבה ו[באמצעות] הקמת דור לוחם ג האד השוקד על המוות ,  כפי שאויבי [האסלאם] שוקדים על החיים…".

4. "ההתנגדות היא הפתרון היחיד : שלב המו "מ הבלתי ישיר תם מבלי שהפלסטינים השיגו דבר ומבלי שהנושא והנותן הפלסטיני למד ממנו את הלקח. הרשות הפלסטינית , אשר שבה למו "מ עם הציונים , עומדת לנפוח את נשימותיה האחרונות על שולחן המו "מ הישיר. [מנגד] העם הפלסטיני מתכונן לאינתיפאדה השלישית לרגל יום השנה [לפרוץ] האינתיפאדה השנייה. אנו רואים כעת את העם הזה , בגדה ובעזה ,  מבעבע [מכעס] נגד הציונים ותומכיהם כדוד [מים רותחים]".

5. "ארה "ב אינה יכולה לכפות הסדר על העם הפלסטיני , יהיו אשר יהיו האמצעים הכספיים והכוח שברשותה. היא נסוגה כעת מעיראק מובסת , פצועה וחבולה , והיא על סף נסיגה מאפגניסטאן. מטוסיה ,  טיליה ,  הטכנולוגיה הצבאית המודרנית שלה הובסו מול רצונותיהם של העמים ,  שהתעקשו על ההתנגדות [מקאומה] , [כפי שהוכח] מהמלחמות בעזה ובלבנון".

6. "ההתנגדות [אלמקאומה , קרי האלימות והטרור] היא הפתרון היחיד נוכח ההתנשאות והעריצות הציונית אמריקאית , ודי בכך שהעמים הערביים והאסלאמיים יעמדו כולם מאחורי ההתנגדות , יסייעו לה ויתמכו בה . העמים יודעים היטב מי הם אנשי ההתנגדות ומי הם אלה שמכרו את העניין [הפלסטיני] והתמקחו עליו . אנו אומרים לאחינו לוחמי הג האד בעזה : היאזרו בסבלנות , עימדו איתנים ודעו כי אללה עמכם , [כפי שאללה אמר בקוראן :] ‘אל תרפינה ידיכם ואל תצטערו , כי תהיה ידכם על העליונה [מתוך סורת אל עמראן , פסוק 139]

7. "נפילת ארצות הברית וכיליון הישות הציונית : ברית המועצות התמוטטה באופן דרמטי , ולארצות הברית סיבות כבדות משקל הרבה יותר שיביאו להתמוטטותה של האימפריה הסובייטית . אומה אשר אינה מעלה על נס את מידות המוסר ואת הערכים ההומניטאריים אינה יכולה להוביל את האנושות , ולא יועילו לה כספיה בבוא הצו האלוהי , כפי שקרה עם האומות [החזקות] בעבר . הנה אנו רואים כעת את ארה "ב חיה את תחילת סופה וצועדת לקראת כיליונה , [כפי שאמר אללה בקוראן :]  "כאשר הם [האויבים] שמחו באשר השיגו , הכינו בהם [מכה קשה] ואז אמרו נואש . כך הוכרת העם העושק והחסד לאללה , ריבון העולמים " [סורת אלאנעאם , פסוק 44-45], "מה רבים הדורות אשר הכחדנו לפניהם , אשר היו אדירים מאלה שקדמו להם " [סורת ק’, פסוק 36]..".

8. "האומה האסלאמית בעלת יכולות לרפורמה ושינוי : יש בידי האומה האסלאמית את האמצעים ל[הביא לידי] שיפור ושינוי יש לה את החוק [האסלאמי , השריעה] , את השיטה ואת סימני הדרך5ואת דרך היישום של שליח אללה [הנביא מחמד] ואת המאגר ההיסטורי מהניסיון הנבואי מהעבר ו[הידע] אודות מצב האומות ונסיבות התמוטטותן והופעתן [של אחרות] . שלמות המחשבה או המערך המחשבתי הם יסוד השינוי , ולכן אללה , יתרומם , החשיב את ה ג האד בקוראן [קרי : העמקה בקוראן] ואת בניית חדות המחשבה, ערך עליון של הג האד . "

9. "…היום אנו רואים עד כמה זקוקה האומה [האסלאמית] לאחדות , לכידות והכנה נכונה , ולפני כל זאת יש לפנות לאללה . הו אומת האסלאם , התאחדי , הו בני פלסטין , התאחדו כולכם בפני האויבים המערימים עליכם ודעו כי אללה הוא בעל התחבולות הטוב ביותר ובאמצעותו תנצחו , [דעו] כי האסלאם מסוגל להתמודד עם העושק ועם העריצות . אנו כולנו יודעים כי תוצאת ההתמודדות ידועה מראש , ואללה , יתרומם , קבע אותה [מראש] אללה עומד מאחורי כל כוונה והוא זה המוביל את הדרך ".

נספח ב’


קוים לתפיסת עולמי של מחמד בדיע, המדריך הכללי (קרי, המנהיג) של האחים המוסלמים במצרים

1. מחמד בדיע נולד בשנת 1943 בעיירה אלמחלה אלכברא, שבדלתא במצרים. למד וטרינריה באוניברסיטת זקאזיק במצרים וקיבל תואר דוקטור ברפואה וטרינרית בשנת 1979. בשנת 1987 הפך מרצה באוניברסיטת קהיר, שלוחת בני סויף. משמש עד היום מרצה בפקולטה לרפואה וטרינרית בבני סויף.

2. הוא אימץ לעצמו את התפיסה הג’האדיסטית של סייד קטב, שהוצא להורג בשנת 1966 לאחר שקרא לטרור נגד שלטון עבד אלנאצר. תפיסה זאת דוגלת בטרור ובאלימות מידיים נגד ה"כופרים", ובכלל זה מוסלמים שאינם דתיים די הצורך. תפיסה זאת עומדת בניגוד לזרם של חסן אלבנא, שייסד את האחים המוסלמים, הדוגלת בהטפה לערכי האסלאם (דוועה), כדרך שתכשיר את הקרקע לג’האד האלים נגד הכופרים בשלב מאוחר יותר.

3. בשנות השישים נאסר מחמד בדיע למשך תשע שנים, לאחר שהורשע בחברות בתא בעל אופי צבאי של האחים המוסלמים, שתכנן לערוך הפיכה נגד הממשלה החילונית במצרים. בעקבות הניסיון נכלאו אלפי פעילים אסלאמיסטים, וביניהם מחמד בדיע.

4. לאחר ששוחרר ממאסרו המשיך מחמד בדיע לדבוק באידיאולוגיה של קטב (הגם שמטעמי זהירות לא תמיד הביע אותה בפומבי) ולשמש כאחראי להכוונה אידיאולוגית בתנועת האחים המוסלמים. בינואר 2010 נבחר מחמד בדיע כמדריך הכללי (קרי, המנהיג של האחים המוסלמים במצרים). הוא היה הראשון מבין המדריכים הכלליים של תנועת האחים המוסלמים המזוהה עם הזרם הקטבי של התנועה.

5. הגותו ותפיסת עולמו האסלאמיים קיצוניים מופצים בקרב קהילות מוסלמיות ברחבי העולם, כולל מדינות אירופה. לונדון משמשת כמרכז החשוב באירופה להפצת האידיאולוגיה של האחים המוסלמים ובה מצויים כלי תקשורת חשובים שלהם.

באדיבות ערוץ 10, 25 באוגוסט 2010
מחמד בדיע (אח’ואן אונליין, אתר האחים המוסלמים במצרים, 30 בספטמבר 2010)

נספח ג’


דוגמאות לפרסומים בשבועון רסאלת אלאח’ואן, ביטאון האחים המוסלמים היוצא לאור
בבריטניה, המטיפים לשנאה ולג’האד נגד ישראל, העם היהודי, ארה"ב והמערב.

תצלום מוקטן של הקטע המשבח את פעולת הטרור בבני נעים בה נהרגו 4 אזרחים ישראלים
תצלום מוקטן של הקטע המשבח את פעולת הטרור בבני נעים בה נהרגו 4 אזרחים ישראלים

(ה"איגרת התקשורתית" בשבועון "רסאלת אלאח’ואן, 1 בספטמבר 2010).

גיליון 652, 27 ביולי 2010

1. באיגרתו השבועית של מחמד בדיע, המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, עוסקת בקרב בדר, שבו ניצחו ראשוני המוסלמים המעטים את תושבי מכה הרבים מהם. בדיע מעלה את השאלה: האם נוכל להיות כמותם? שהרי הם היו מעטים שהג’האד נכפה עליהם, אך ניצחו לבסוף. הם החליטו כשהם חדורי אמונה להיאבק בג’האד למרות מיעוטם המספרי. בדיע מציין כי התפילה לאללה והכיסופים/התשוקה להגיע לגן העדן היוו בסיס ככוח מניע לניצחון המוסלמים בקרב בדר.  בדיע ממשיך ומציין כי "האחים לאמונה [באסלאם] קוראים לנו בכל מקום שבו מוסלמים נרדפים. אנו רואים אותם בפלסטין, עיראק, סומליה, אפגניסטאן ומקומות נוספים, שם תקפו אותם האויבים וחבריהם הסגירו אותם להם [לאויבים]. אם אנו אנשי בדר, המאמינים באללה, האם לא נצא לעזרתם??"

גיליון 653, 3 בספטמבר 2010

2. בכתבה העוסקת בנסיגת הכוחות האמריקאים בעיראק, מציין הכותב כי אין להיות בטוחים שהאמריקאים באמת מתכוונים לעזוב את עיראק עד סוף שנת 2011, וכי "הגורם היחיד שיכול היום להפיג את העמימות האמריקאית חוץ מהבנייה [של מדינה עצמאית בעיראק] היא ההתנגדות העיראקית [אלמקאומה אלעראקיה]". לדבריו "ההתנגדות העיראקית הנקראת היום, יותר מבעבר, לתקוף ביתר שאת את הכובשים, לאחד את כוחותיה ולשים בראש סדר העדיפויות את שחרור עיראק מהכובשים וכל אויבי עיראק."

גיליון 258, 8 באוגוסט 2003

3. להלן קטעים המטיפים לשנאה ולאלימות במאמר של חסן אלבנא מייסד "האחים המוסלמים" כלפי "הכנופיות הציוניות" ו"הקולוניאליזם התוקפני" (עמוד השער): "…האנושות כולה סטתה מדרך הישר; כוחות הרשע עשו יד אחד נגד מה שנותר מהטוב עלי אדמות; והשטן [בדמות] הכנופיות הציוניות בנות העוולה, ועמן מדינות הקולוניאליזם התוקפניות והחותרות לרע, לבש ופשט צורה. [ובכן], עתה [שומה] עלינו, המוסלמים בכל רחבי תבל, להיות מודעים לדרך [השגויה] שבה אנו הולכים… ולחזור אל הדרך בה הלכו אבות אבותינו, [שכן] אנו כופרים בכל המשטרים הללו, ומסתייגים לחלוטין מהמצב אליו נקלענו…".

4. "…אנו [המוסלמים] מכריזים [בזאת] על ג’האד למען אללה, האמת ועשיית הטוב, [המופנה] נגד מעשה הנבלה הזה, שהתמלא עד גדותיו… ואשר נצרבנו באשו ובאש הגיהינום שלו, אשר העולם כולו ייצלה בקרוב, אם המצב לא ישתנה, באש ובגופרית של גחליו. לכן, אם ננצח-נחייה כשאנו שמחים ומאושרים; ואם נגזר עלינו למות, עלינו למות כחללים (שהידים) להם רוחשים כבוד".

5. קטעים מתוך איגרת של מחמד אלמאמון אלהצ’יבי, מי שהיה אז "המפקח הכללי" של "האחים המוסלמים" אז (עמ’ 3-2):-

א. "…זה מה שקורה כיום: המערכה התנהלה בבוסניה והרצגובינה, מעשי הטבח הגיעו עד אפגניסטאן ועיראק, וידי הציונות [הותרו] כדי שתוכל לעשות בתושבי פלסטין ככל העולה על רוחה. לולי רחמיו של אללה, יתעלה ויתרומם, ופרוץ האינתיפאצ’ה לוחמת מלחמת הקודש שהשיבה ליהודים כגמולם ועשתה להם מה שמגיע להם, היה העניין מחמיר…".

ב. "וכך, הקרבות של הקוטב האחד [קרי-ארה"ב] הגיעו עד מקורות הנפט, והם "שטפו" את עיראק, לאחר ש"שטפו" את אפגניסטאן. [כמו כן] הם עשו שמות בסודאן ומאיימים על סוריה, סעודיה ומצרים. המעצמה האחת והיחידה הזו אינה חותרת להיטיב עמנו ואינה יכולה להשלים עם כך שיהיו לנו חיים של כבוד… [ארה"ב] הפכה להיות המעצמה בעלת ההגמוניה היחידה בעולם, החותרת לנהלו בשיטות ובדרכים בהתאם למסגרת של מדיניות שאינה מחויבת לערכים ולאידיאלים… כמו כן השתלטה עליה מגמת השחצנות, ההתנשאות והתחושה של עליונות גזענית כלפי כל האומות. [ובכן] מעצמה זו החלה חורשת רעה הפושה בעולם הערבי והאסלאמי שלנו…".

ג. "…המסע ההיסטרי [של ארה"ב] נגד האסלאם והמוסלמים כיום לובש צורות שונות: פלישה, פשיטה, הרס מדינות, שדידת אוצרות טבע, רצח והשמדת חפים מפשע, מעצר ועינויים של קורבנות, חתירה לעקירת שורשי הזהות, שינוי והחלפת תוכניות הלימוד האסלאמיות הנכונות והשורשיות… מכאן, אין תימה שארה"ב הכריזה מלחמה על האסלאם-כאמונה, דרך חיים ומשטר אלוהי…".

גיליון מס’ 329, 20 ביוני 2003

6. מאמר המערכת (עמ’ 1) תוקף את המערכה האמריקאית-בריטית נגד עיראק בהאשימו את ארה"ב כי היא פועלת מתוך אינטרסים כלכליים ואישיים בהפירה כל חוק בינלאומי. המאמר מציין כי "מה שמתרחש כיום בעולמנו, בעיראק, אפגניסטאן, פלסטין, אסיה, אמריקה הדרומית ואפריקה, אינו מצריך מבט נוסף כדי להיווכח מה עומד מאחורי מסרי הרמייה שטווה רשת [קורי] העכביש האמריקאית כדי להעביר את המדינות אל התחום הגלובלי…".

7. באותו גיליון פורסם המאמר מאת "המדריך הכללי" של "האחים המוסלמים" מחמד אלמאמון אלהצ’יבי: המשבח את הג’האד, וקורא לדבקות באסלאם ולמאבק נגד הכופרים. במאמר נכתב בין השאר "…עלינו לזכור כי המתקפה הפושעת הזאת של כוחות הרשע והכפירה נגד האומה שלנו אינה חדשה… [אך] הניצחון היה תמיד לאמת וללוחמים למענה, אשר גילו סבלנות ואורך רוח, נלחמו מלחמת קודש, החזיקו מעמד, נלחמו, הקריבו קורבנות, ניצחו והשתלטו-או שמתו מות קדושים למען אללה [אסתשהאד] ואז הם זכו בגן עדן שהובטח להם…" [וכאן מובאים פסוקי קוראן חלקיים]. "…הוי הנוער האסלאמי, הוי אנשי הדת, הוי אחי… אין ניצחון ללא הקרבה, אין שליטה ללא ג’האד…". "באשר לכם אנשי ההתנגדות בפלסטין, אלה העומדים בקו האש ומהווים דוגמא לבני האומה המוסלמית כולה… אתם עומדים בפרץ בפני [אויבי] האסלאם… דבקותכם ועמידתכם במאבק מחייה את התקווה בנפשם של אלה המחפשים אחר האמת והלוחמים מלחמת קודש כדי להגיע אליה בכל רחבי העולם… הוי אנשי האנתיפאצ’ה, שאללה יברך את בני אלקסאם ואת השיח’ שלהם [הערה: הכוונה לשיח’ עז אלדין אלקסאם] אשר קרא את הקריאה: ‘לג’האד ישנה הברירה, או לנצח או למות למען קידוש שם אללה’, [קריאה] שהרעידה את צבאות היהודים" [ההדגשה במקור].

8. להלן דוגמאות לכתבות ובהן תמיכה בפעולות ההתאבדות וגלוריפיקציה של מבצעי פעולות ההתאבדות :-

א. כתבה ובה מצוטט ראיון שהעניק ראש בית הנבחרים התימני, עבדאללה בן חסן אלאחמד, לעיתון "אלחיאת" בלונדון. בדבריו הוא מעביר ביקורת קשה כלפי אותם ארגונים ערביים המתייחסים לפעולות ההתאבדות כאל טרור (עמ’ 4).

ב. כתבה מאת אינטלקטואל ועיתונאי בכיר מצרי בשם פהמי הוידי המותח ביקורת על השימוש בטרמינולוגיה שגויה בהקשר הפלסטיני. העיתונאי מבקר את הצגת פעולות ה"שהידים", בתקשורת העולמית, כפעולות התאבדות. בכך, הוא טוען, נתפסים ה"שהידים" באור שלילי ואין הם מוצגים כלוחמי חופש ושחרור המבקשים להקריב עצמם למען עמם ומולדתם (עמ’ 6) [הערה: פהמי הוידי הינו אינטלקטואל בעל דעות אסלאמיסטיות ואנטי ישראליות קיצוניות. הוא כתב אנציקלופדיה על תולדות היהודים ובה קטעים אנטישמיים].

9. להלן דוגמאות לכתבות המסקרות פעילותן של תנועות אסלאמיות רדיקליות ג’האדיסטית ברחבי העולם:-

א. כתבה (עמ’ 10) על קשמיר תחת הכותרת "ההתנגדות הקשמירית לא תיסוג בשום אופן מגירוש הכובש ההודי". בכתבה נאמר כי תנועת ההתנגדות האסלאמית, שכללה את כל מדינות העולם האסלאמי, השפיעה גם על תושבי קשמיר. הם אמצו את הג’האד כדרך פעולה נגד הכובש ההודי ובפרט לאחר העמידה האיתנה ההרואית של ה"מג’האדין" האסלאמיים בפני הסובייטים. [בהמשך מובאים פרטים על 4 ארגונים אסלאמיים המרכיבים את תנועת ההתנגדות הקשמירית: "מפלגת לוחמי הקודש" ("חזב אלמג’האדין"); "החזית לשחרור ג’אמו וקשמיר" ("ג’בהת תחריר ג’אמו וקשמיר"); "התנועה לשחרור קשמיר" ("חרכת תחריר קשמיר"); "הועידה הכללית של מפלגות השחרור" ("אלמאתמר אלעאם לאחזאב אלתחריר")]. בכתבה מתואר המאבק של הקשמירים, המכונה גם הוא אנתפאצ’ה, שהוביל עד 2002 "למותם בקרב למען אללה" של 83,500 מוסלמים קשמירים.

ב. כתבה אודות אלפי מוסלמים בטנזניה שארגנו מצעד מחאה אנטי אמריקאי רב משתתפים (עמ’ 11). המפגינים גינו בחריפות את מדיניות ארה"ב אותה תארו כחותרת לאיים על כל מוסלמי החפץ לדבוק בדעתו. המפגינים הקריאו איגרת שאמורה היתה להיות מועברת לשגריר האמריקאי בו הואשמה ארה"ב כי המערכה שהיא מנהלת אינה נגד הטרור אלא נגד האסלאם.

גיליון מס’ 318, 20 במרץ 2003

10. איגרת מאת "המדריך הכללי של האחים המוסלמים" (אלהצ’יבי) שכותרתה: "זה למטה מכבודם של השליטים הערביים והמוסלמים לטבול את ידיהם בדמם של אלפי מבני העם העיראקי" (עמ’ 2). באיגרת מצוין כי האמריקאים, החמושים בנשק להשמדה המונית, מתכוונים להרוס ולהחריב את עיראק ולהשמיד ולגרש מיליונים מבני העם העיראקי. זאת על מנת לשים ידם על הנפט העיראקי ולשרטט מחדש את מפת האזור ב"אופן שידגיש את פילוגו ופיצולו".

"העמדה הערבית הרשמית הנוכחית, הממחישה את התבוסתנות הערבית, סללה את הדרך בפני המלחמה האמריקאית בעיראק. אולם מה יהיה ביום שאחרי?", שואל כותב המאמר (עמ’ 3). "בל יחשוב איש, או משטר [כלשהי] שהוא ימלט. שכן היום [זו] עיראק, ומחר-סעודיה, סוריה, מצרים וכל העמים, הארצות והשליטים הערביים והמוסלמים". כותב האיגרת קורא לשליטים הערביים "לשאת את דגל הג’האד" בהזכירו שהקריאה לג’האד תחת דגלו של צלאח אלדין הביאה לשחרור ירושלים ולתבוסת הצלבנים.

11. מאמרים נוספים המכוונים ללבות התנגדות פעילה לארה"ב בעיראק:-

א. חכמי דת סעודיים קוראים להתנגדות לכוחות האמריקאים (עמ’ 6). המאמר מצטט גילוי דעת של קבוצת חכמי דת סעודים שקראה למוסלמים לצאת לג’האד (מלחמת קודש) נגד ארה"ב. בציינו שהיציאה לג’האד הינה חובה של האומה המוסלמית.

ב. דרשה של ד"ר סיד טנטאוי, שיח’ אלאזהר (הסמכות הדתית העליונה במצרים ובכל העולם המוסלמי-סוני), למנהיגי המדינות הערביות והעולם המוסלמי להימנע מהגשת סיוע לארה"ב במלחמתה הצפויה נגד עיראק (עמ’ 6).

ג. גילוי דעת של "אגודת חכמי הדת המוסלמים באלג’יריה" התומכת בג’האד נגד האמריקאים (עמ’ 6). האגודה הודיעה על תמיכתה בפסק ההלכה שיצא מטעם אלאזהר בדבר ההכרח לקרוא לג’האד נגד הכוחות האמריקאים והבריטים, אם וושינגטון ולונדון תפתחנה במתקפה נגד עיראק.

ד. גילוי דעת מטעם "המפלגה האסלאמית העיראקית" [הזרוע של "האחים המוסלמים" בעיראק] (עמ’ 3). "מלחמה זו", מציין גילוי הדעת, "הינה פשע חמור ביותר בתפיסה האסלאמית והאנושית. היא [מהווה] תוקפנות [מצד] אומה נגד אומה [אחרת], ומתבצעת במסגרת מזימה אימפריאליסטית רחבת היקף…" גילוי הדעת קורא לאומה האסלאמית והערבית להפגין הזדהות עם העם העיראקי ולתרום להקלת סבלו "בכל האמצעים העומדים לאל ידם".

גיליון 243, 3 באוגוסט 2001

12. בגיליון זה מופיע מאמר מערכת ארוך, מאת העורך מחמוד אחמד, שכותרתו "תרבות ההיסטוריה… ומדיניות הדת" (עמ’ 1, 8). המאמר רווי שנאה לעם היהודי ומופיעים בו קטעים אנטישמיים המתבססים על העבר האסלאמי. להלן כמה ציטוטים מהמאמר:-

א. "…היהודים התייחסו באיבה לאסלאם מהרגע הראשון שבו נכונה מדינת האסלאם [בעיר] אלמדינה. הם רקמו מזימות נגד האומה המוסלמית, מאז היום הראשון שבו נוצרה אומה זו. הקוראן המכובד כולל קביעות ואזכורים לעויינות זו, ולרקימת מזימות זו…".

ב. "…כמו כן, מי שעמד מאחורי התססת הנטיות הלאומניות במדינת הח’ליפות האחרונה [קרי-האימפריה העות’מאנית], ומאחורי ההפיכות, שהחלו בהפרדת ההלכה הדתית-משפטית האסלאמית (ה"שריעה") מהשלטון והחלפתה ב"חוקה" [חלונית], ושהסתיימו בביטול הח’ליפות בכללותה בידי ה"גיבור" [הגרשיים במקור] אתא תורכ-[היה] יהודי; מאחורי המגמה הבהמית המינית [ניצב] יהודי; ומאחורי רוב התיאוריות [שהובילו] להריסת כל המקומות הקדושים [ולהתרת כל] הסייגים-[ניצבים] יהודים!…"

נספח ד’


מצא את ההבדלים: הורדת ציטטה המגדירה את מטרת האחים המוסלמים
כ"שלטון על העולם" מהכותרת של השבועון רסאלת אלאח’ואן

13. במהדורות הראשונות של ביטאון האחים, רסאלת אלאח’ואן, שהחל להופיע בלונדון לפני כעשור, צוין במפורש כי המטרה של האחים המוסלמים היא "לשלוט בעולם". ציטטה זו לקוחה מדברי חסן אלבנא, מייסד האחים המוסלמים. מאוחר יותר, כנראה במהלך שנת 2003, הושמטו מהכותרת המילים "שלטון על העולם". להערכתנו נעשה הדבר בשל חשש האחים המוסלמים שלא להיחשף לפעילות רשויות החוק בבריטניה לאחר אירועי ה-11 בספטמבר 2001. הכותרת שונתה במקצת אך תוכן הכתבות בשבועון לא השתנה. להלן צילום עמודי השער  של רסאלת אלאח’ואן לפני ואחרי השינוי.

הורדת ציטטה המגדירה את מטרת האחים המוסלמים כ”שלטון על העולם“ מהכותרת של השבועון רסאלת אלאח'ואן


1 פרצ’ עין, במקור. ראיית הג’האד (מלחמת הקודש) כ"חובה אישית" של כל מוסלמי עומדת בבסיס האידיאולוגיה הג’האדיסטית של דוקטור עבדאללה עזאם. דוקטור עבדאללה עזאם, פלסטיני מאיזור ג’נין, הצטרף לאחים המוסלמים במהלך לימודיו במצרים. מאוחר יותר פיתח אידיאולוגיה אסלאמית רדיקלית ושימש עד למותו כאידיאולוג של אסאמה בן לאדן מנהיג אלקאעדה. הוא משמש כיום כאחת מדמויות המופת של חמאס.

2 מושג הג’האד, ביסודו, משמעותו לחימה של המוסלמים המאמינים נגד הכופרים למען אללה. חכמי ההלכה המוסלמים מנו דפוסים נוספים של ניהול הג’האד, מעבר לתחום הצבאי, ובתוכם הג’האד באמצעים כספיים (אלג’האד באלמאל). משמעותו הינה גיוס תרומות עבור מוסלמים נזקקים אך גם עבור לוחמי ג’האד. חכמי הדת המוסלמים הקיצוניים ובמרכזם השיח’ יוסף אלקרדאוי מייחסים חשיבות רבה לג’האד באמצעים כספיים בראותם בו אמצעי חשוב להקמת מעטפת חברתית רחבה שתבטיח מימון קבוע לפעילותם של לוחמי ג’האד.

3  http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/html/final/sp/britain/news2_p.htm ,
http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=2791 ,http://globalmbreport.com/?p=1410 .

4 ראו לקט מידע מה-6 באוקטובר 2010: "ארגון הקמפיין האירופאי להסרת המצור מעל עזה (ECESG ): מסגרת-על, אנטי-ישראלית ופרו-חמאסית, המשתייכת לקואליציה שהייתה שותפה למשט האחרון. ECESG מעורבת עתה בארגון משט משודרג ובשורה של פרויקטים נוספים, שמטרתם להעמיק את בידודה של ישראל כחלק ממערכת הדה-לגיטימציה המתנהלת נגדה".

5 מעאלם אלטריק , ביטוי הלקוח מכותרת ספרו הידוע של סייד קטב "מעאלם פי אלטריק". סייד קטב הינו המבטא הבולט של הזרם הג’האדיסטי באחים המוסלמים

 

לראש העמוד