January,7 2009

Intelligence and Terrorism Information Center
at the Israel Intelligence Heritage
& Commemoration Center (I11CC)

Hamas’s Al-Agsa TV broadcasts via a
European satellite operated by a
corporation whose head offices are in
Paris

Al-Agsa TV announces the beginning of broadcasts via a European communications satellite

Overview

1. Hamas's Al-Agsa TV and the Hamas's PALDF Forum announced on January 5 that they

would begin broadcasting via a European communications satellite called Eurobird

(frequency 11766 and/or 27500 (10873).

2. Al-Agsa TV is Hamas’s main propaganda tool. It broadcasts vicious anti-Israeli incitement
and calls for attacks on the Israeli civilian population. For example, it recently broadcast a

speech by Mahmoud al-Zahar, who claimed that the IDF attacks provided Hamas with




justification for attacking Israeli hospitals and ambulances and killing Israelis (Al-Agsa TV,
January 5). During Operation Cast Lead the channel’s transmitting capabilities were damaged

and its broadcasts are currently limited and uneven.

Conclusion and evaluation

3. Investigation showed that to overcome disruptions to its broadcasts during Operation Cast
Lead, Al-Agsa TV added two frequencies by using the European satellite Eurobird. The
head offices of Eutelsat, the corporation operating the satellite, are located in Paris. Its

broadcasts reach Central and West Europe where there are large Arab communities, exposing

them to Hamas'’s vicious anti-Israeli, anti-Semitic and anti-Western propaganda.

> eutelsat

Eutelsat logo

4. Note: In April 2008 Al-Agsa TV's CEO, Hamas activist Fathi Hamad, said that he intended
to increase the range of Al-Agsa TV’'s broadcasts by using the European communications
satellite Hotbird* (operated by the same European corporation as Eurobird). He realized his
intention during Operation Cast Lead, in our assessment to overcome the disruptions to the

station’s broadcasts and to reach larger audiences.

! In addition to the Arab satellite Arabsat, whose center is in Saudi Arabia, and the Egyptian satellite Nilesat, which
continue transmitting Al-Agsa TV broadcasts despite the bad blood between Hamas and both countries.



