
February  23, 2007 

 
Intelligence and Terrorism Information Center 

at the Israel Intelligence Heritage 
 & Commemoration Center (IICC) 

 

 

Hamas recently upgraded its TV station 
and Internet sites. Although the Hamas 
government is bankrupt, the movement 
has invested massive sums in improving 
its propaganda assets, aware of their 
importance in the battle for hearts and 
minds against Israel and against its 
opponents in the internal Palestinian 
arena.  
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Portal for Hamas’s most important Internet sites: Palestine-info’s   new 
homepage. The sites appear in Arabic, English, French, Russian, Urdu, 

Malaysian and Farsi. The variety of languages reflect the target audiences Hamas 
considers important. 



2 

OOOvvveeerrrvvviiieeewww   

1. A few months ago Hamas began operating a satellite broadcasting station 

called The Light of Al-Aqsa (Siraj Al-Aqsa), and at the same time upgraded its 

Website system. Both media continue to serve as platforms to encourage 

terrorism and hatred for Israel, although in recent months they have become 

more important in the propaganda war and mud-slinging campaign against 

Abu Mazen, Muhammad Dahlan and Fatah (official Palestinian media are 

under Abu Mazen’s control and Hamas has not yet been able to exploit them 

for its own purposes).  

 

2. Hamas invested enormous sums in the upgrades. Highly-placed Palestinian 

sources in Ramallah, most probably supporters of Abu Mazen, told a 

Jerusalem Post1 reporter that Hamas had taken millions of dollars of the funds 

its leaders had received from visits to the Arab-Muslim countries and used the 

money to improve its propaganda assets. According to the sources , some of 

the funds were used to launch an English Website for Hamas’s military wing 

(Izzedine al-Qassam Brigades) and the Palestine-info portal received a serious 

facelift “costing hundreds of thousands of dollars” (Jerusalem Post, January 

18, 2007). 

UUUpppgggrrraaadddiiinnnggg   HHHaaammmaaasss’’’sss   WWWeeebbbsssiiittteee   sssyyysssttteeemmm   

3. Hamas has a multiple Internet infrastructure. Most of its sites are 

administered from Lebanon and their contents are dictated by Hamas in 

Damascus. Some of them however, are handled the Gaza Strip. There are more 

than 20 prominent sites in eight languages (Arabic, English, French, Russian, 

Farsi, Malaysian, Urdu and Indonesian).2 During the past half year, the 

English site of Hamas’s terrorist-operative wing, Izzedine al-Qassam Brigades, 

was upgraded, new Internet sites were launched and extensive technical and 

graphic improvements were made to the Palestine-info portal. 

                                                 
1 An English-language daily newspaper published by Israel in Jerusalem. 
2  For further information see our June 20, 2006 Bulletin entitled “Terrorism and Internet: an 
examination of Hamas’s Websites and the hosting providers used by them ,” at www.terrorism-
info.org.il/malam_multimedia/English/eng_n/pdf/hamas_internet0606e.pdf.  

http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/English/eng_n/pdf/hamas_internet0606e.pdf
http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/English/eng_n/pdf/hamas_internet0606e.pdf


3 

TTThhheee   PPPaaallleeessstttiiinnneee---iiinnnfffooo   pppooorrrtttaaalll   uuupppgggrrraaadddeee   

4.  During the past few months Hamas upgraded both the main Palestine-info 

portal and the individual sites. Technical and graphic improvements were 

made and the number of articles posted was increased. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Khaled Mashaal, head of Hamas’s political bureau in Damascus, center stage. 
Under him appears his deputy Musa Abu Marzuq. Musheir al-Masri (Hamas’s 
chairman in the Palestinian Legislative Council) is quoted as saying that the 
Palestinian Authority’s information [i.e., propaganda] activities had reached 
audiences beyond the Arab-Muslim world, for example in Europe and Latin 
America. He claimed that the objective was “to foil the American-Zionist plan, 
which is supported by some of the Palestinians [i.e., the Road Map or any 
arrangement between Israel and the Palestinians].” 

 

 

5. The Arabic version of the Palestine-info has a link to matters relating to 

Hamas shaheeds, including suicide bombers, who are presented as heroes and 

role models. Clicking on the link to “The Zionist Entity” reveals long lists of 

“Zionist crimes” whose objective is to foster hatred for Israel. Like Hamas’s 

other media, the site is used as part of the organization’s campaign to defame 

Israel for the rescue earthworks currently being carried out at the Mugrabim 

ramp in Jerusalem. During the violent clashes, the site carried out a 

mudslinging campaign against Fatah, especially Muhammad Dahlan.3 

 

                                                 
3  Following the Mecca Accord, Hamas’s anti-Dahlan campaign on the Palestine-info portal and in 
other media belonging to or identified with it ceased. 



4 

 

 

 

 

 

 

A stereotype Jew hacking at the dome of Al-Aqsa, part of the Hamas hate 
campaign (Palestine-info, February 19). 

 

 

UUUpppgggrrraaadddiiinnnggg   ttthhheee   EEEnnngggllliiissshhh   IIIzzzzzzeeedddiiinnneee   aaalll---QQQaaassssssaaammm   
BBBrrriiigggaaadddeeesss   WWWeeebbbsssiiittteee   

   
6. An improved version of the Izzedine al-Qassam Brigades (Hamas’s 

terrorist-operative wing) Website was recently launched, funded, according to 

highly-placed Palestinian sources, by money given to Hamas leaders during 

their visits to a number of Arab and Muslim states. Its Webhost is Telekom, 

located in Malaysia.4  

 

7. The English version is not a literal translation of the Arabic version, but is a 

“moderate” version whose operators try to make suitable for target audiences 

in English-speaking countries. That is compatible with Hamas’s desire to 

market its messages to varied audiences beyond the Arab-Muslim world. Their 

outlook is clearly shown by its Palestine-info portal, which has links to its 

English, French and Russian sites. 

 

   

   

                                                 
4  According to the Whois Website. 



5 

TTThhheee   hhhooommmeeepppaaagggeee   ooofff   ttthhheee   EEEnnngggllliiissshhh   vvveeerrrsssiiiooonnn   
 

 

 

 

 

 

 

 

 

The homepage of the English version: it contains news of the Palestinian-Israeli 
conflict laced with Hamas extremist ideology and propaganda. Under the 
heading “Martyrdom Operations” there is a picture of Fatima Najar, 57, sent by 
Hamas to carry out a suicide bombing attack against IDF soldiers on the 
outskirts of the Jabaliya refugee camps in the Gaza Strip (November 23, 2006). 

 

 

 

 

 

 

 

 

The English site in praise of suicide bombing attacks, one of them carried out on 
a bus in Jerusalem killing 23 Israelis.5 (See 

http://www.alqassam.ps/english/?action=showmartys&mid=54 

 

 

                                                 
5 One of the most deadly attacks carried out in Jerusalem by Hamas, occurring on August 19, 2003. 
Ra’ed Mesk, a Hebron resident and imam of the local mosque, blew himself up on a No. 2 Jerusalem 
bus on its way from the Western Wall to Shmuel Hanavi Street. Twenty-three people were killed and 
approximately 115 wounded. 

http://www.alqassam.ps/english/?action=showmartys&mid=54


6 

NNNeeewww   ttteeellleeevvviiisssiiiooonnn   ccchhhaaannnnnneeelll   lllaaauuunnnccchhheeeddd   

   
8. On October 15, 2006, a new satellite channel called The Light of Al-Aqsa 

(Siraj Al-Aqsa) began broadcasting (in addition to the land-based 

broadcasting station which had been launched a few months previously and 

had a limited range). Broadcasts from the new channel can be received in 

Judea and Samaria as well as the Arab states. On January 31, 2007, the 

channel was on the air for 22 straight hours for the first time. Currently, it 

broadcasts 24 hours a day. 

 

 

 

 

 

 

 

The first news broadcast, October 2006 

9. The new station broadcasts from Dubai and the material comes mostly from 

the Gaza Strip. Two communications satellites are used: one belongs to the 

Arab communications company Arabsat, most of whose stocks belong to 

Saudi Arabia, and the other, in Egyptian hands, is called Nilesat, and five 

members of the Egyptian Broadcasting Authority sit on its board of directors 

(out of 11). 

 

10. During its first months most of the broadcasts were devoted to religious 

programs in the spirit of Hamas’s radical Islamic ideology, although the field 

was widened to include politics. Today, many of the programs include 

incitement against Israel and document the activities of Hamas’s and the 

other organization’s terrorist-operative wings (for example the suicide 

bombing attack carried out by the Palestinian Islamic Jihad in Eilat, which 



7 

was widely covered by the media). They contribute to the mudslinging 

propaganda campaign against Fatah, especially Abu Mazen and Muhammad 

Dahlan, whom Hamas feels lead the struggle against them. 

   

NNNeeewww   WWWeeebbbsssiiittteeesss   lllaaauuunnnccchhheeeddd   bbbyyy   HHHaaammmaaasss   
NNNeeewww   WWWeeebbbsssiiittteee   fffooorrr   SSSiiirrraaajjj   AAAlll---AAAqqqsssaaa      

11. The Siraj Al-Aqsa Website was launched at the same time as the television 

channel, but has only recently begun to operate on a daily basis, including 

news updates several times a day. It is still finding its way and has only a small 

number of features: news flashes, opinions, “studies,” sports and economics. 

Its underlying hate messages are directed against Israeli and the United 

States.  

 

 

 

 

 

 

 

The home page of Al-Aqsa TV’s Website. Left: An interview with sheikh Ra’ed  
Salah, part of his campaign to incite the Arab world against Israel because of the 
rescue earthworks being carried out at the Mugrabim ramp in Jerusalem. In the 

interview, he falsely claims that Israel is deliberately trying to undermine Al-
Aqsa in an attempt to add a religious dimension to the political confrontation 
with the Palestinians. Right: The site allows Khaled Mashaal, head of Hamas’s 

“political bureau” in Damascus, to stand center stage (www.aqsatv.ps). 

   

   

   

   



8 

AAAnnn   aaannntttiii---AAAmmmeeerrriiicccaaannn   pppooossstttiiinnnggg   ooonnn   ttthhheee   SSSiiirrraaajjj   AAAlll---
AAAqqqsssaaa   WWWeeebbbsssiiittteee   eeennntttiiitttllleeeddd   “““TTThhheee   MMMooonnngggooollliiiaaannn   
SSSwwwooorrrddd   ooorrr   ttthhheee   BBBlllooooooddd   ooofff   FFFrrreeeeee   MMMeeennn???”””   
By Dr. Salah al-Bardawil6 

The Americans did not learn their lesson from what the [Mongols] did in 

Baghdad!!7 They Mongols burned the institutions of higher learning, killed the 

clerics and spread corruption and whoredom in pure, faithful Baghdad. A few 

hundred years later the Americans came and did the same thing – damaged 

and destroyed mosques, killed worshippers, assassinated sages who protected 

the holy Qur’an, persecuted the university teachers and scientists, killed them, 

made them disappear off the face of the earth and destroyed the universities! 

What is the connection between the brutality of the Mongols and the brutality 

of the Americans? It is ignorance and hostility toward human culture and the 

desire to destroy Islam. [The Mongols] came from the Far East to destroy 

Islamic culture and [the Americans] came from the Far West to do the same 

thing. The Crusaders did the same, they crossed Palestine and killed 

thousands of clerics and worshippers, polluted the mosques and holy books, 

stopped the muezzins in the mosques from calling the faithful to prayer, 

turned Al-Aqsa into a stable for their horses. The only thing motivating them 

was their ignorance of the truth of Islam and their hatred for the purity of 

Muslims and their culture.  

Decades passed before the world discovered the Mongols’ perverse motives, 

because their might and swords did not avail [in their battle] against the faith 

of free men, their culture and the blood of the men of the jihad (mujahadeen) 

faithful [to Islam]…” 

   

   

                                                 
6 Hamas speaker in the Palestinian Legislative Council. 
7 The reference is to the destruction of Baghdad by the Mongols in the 13th century, which marked the 
destruction of the Abbasid empire. The destruction has remained engraved on the consciousness of 
Iraqis and Arabs in general to this day. The comparison between the Mongols and Americans was 
intended purely to increase hatred for the latter. 



9 

LLLaaauuunnnccchhhiiinnnggg   ttthhheee   EEExxxeeecccuuutttiiivvveee   FFFooorrrccceeesss   WWWeeebbbsssiiittteee   
(((tttaaannnfffiiittthhhyyyaaa...cccooommm)))   

 

 

 

 

 

 

 

 

The new Website’s homepage 

12. A new Website was launched a few months ago by the Executive Forces, 

Hamas’s security force directed by the interior  ministry. (The Executive Force 

have played a central role in the violent clashes with Fatah and the security 

forces loyal to Abu Mazen.) The site includes a banner with news about the 

Executive Force, updated daily, details about their activities, announcements 

to the public, promotional messages, editorial articles, etc. It includes a 

picture archive and visual and audio files. Since the site is new, some of the 

links are not yet active. 

 

13. The site is hosted and supported by the Defender Technologies Group, 

located in Virginia.8 The site is registered to Sammer Shlil of Rafah. His email 

address is sammer@egh.gov.ps,9 meaning it belongs to the Palestinian 

government apparatus. 

 

                                                 
8  According to the Whois Website. 
9 According to the Hagana Website. 


