שיווק הטרור

התחזקות אלקאעדה בזירת הג'האד העולמי – פעילותו המקוונת כמקרה בוחן

אלקאעדה ממשיך לתחזק ואף להגביר את פעילותו במרחב המקוון כחלק מג'האד תקשורתי (אלג'האד אלאעלאמי) שהארגון מבצע כהגדרתו, כחלק מהכנה ליום שבו ישוב למלא מקום מרכזי בזירת הג'האד העולמי. הארגון פועל להידוק הקשרים עם שלוחותיו השונות ועם גורמים המזוהים עמו באסיה, אפריקה ובמזרח התיכון, הממשיכים להוות איום על מדינות שונות במרחב הערבי והאסלאמי ומחוצה לו, תוך מיקוד פעילותו ברשת המסרים המוצפנת טלגרם.
להמשך קריאה...

מותו של צלם העיתונות הפלסטיני יאסר מרתג'א מירי צה"ל במהלך אירועי "צעדת השיבה הגדולה" הציף תופעה, שמצאה ביטוייה במבצע "צוק איתן", של פעילי חמאס (ארגוני טרור אחרים) המועסקים כאנשי תקשורת

יאסר עבד אלרחמן מרתג'א הינו פלסטיני בן 30, צלם עיתונות ואחד ממייסדי חברת ההפקות "עין מידיא". ב-6 באפריל 2018 נפצע מרתג'א מירי צה"ל, בעת שצילם את החיכוכים האלימים בין המפגינים הפלסטינים לבין כוחות צה"ל, כמה מאות מטרים מגדר הגבול (באזור ח'זאעה, שבדרום הרצועה). הוא מת מפצעיו ב-7 באפריל 2018. על פי גורמים במערכת הביטחון הישראלית היה צלם העיתונות יאסר מרתג'א פעיל חמאס.
להמשך קריאה...

"צעדת השיבה הגדולה": תמונת מצב, מאזן ביניים וצפי להמשך (עדכני ל-9 באפריל 2018)

לאחר הכנות, שנמשכו כחודשיים, החלו ביום שישי 30 במרץ 2018 ("יום האדמה") אירועי "צעדת השיבה הגדולה". במסגרת האירועים הללו מתנהלות הפגנות המונים (בימי שישי) מלוות בחיכוכים אלימים, מתמשכים ומבוקרים עם צה"ל בקרבת הגבול.
להמשך קריאה...

ההכנות ל"צעדת השיבה הגדולה" (תמונת מצב נכונה לצהרי ה-29 במרץ 2018)

ערב "צעדת השיבה הגדולה" נמשכות ההכנות לאירועים מתמשכים, שיחלו ב"יום האדמה" (30 במרץ) ויסתיימו ב"יום הנכבה" (15 במאי). לאורך גבול הרצועה עם ישראל מוקמים מחנות אוהלים, נעשות הכנות לוגיסטיות להסדרת ההסעה אליהם ביום שישי ובתקופה שלאחר מכן, מתבצעות הכנות תקשורתיות (בהובלת ערוץ אלאקצא של חמאס) ומתבצעות פעילויות שמטרתן "לעורר" את תושבי הרצועה ולהניע הגעת המוני תושבים למחנות ובהמשך לצעדה. חמאס קראה לתושבי יהודה ושומרון להצטרף לאירועי "יום האדמה" שיתקיימו מחר, ה-30 במרץ 2018.
להמשך קריאה...

"צעדת השיבה הגדולה" סטאטוס הכנות

ההכנות לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" ברצועת עזה נמצאות בעיצומן. "ירית הפתיחה" של האירועים נקבעה ליום שישי ב-30 במרץ 2018 בעשר בבוקר.
להמשך קריאה...

קמפיין נגד חדירת תכנית הלימודים הישראלית למוסדות החינוך במזרח ירושלים.

הרשות הפלסטינית, אנשי דת פלסטינים בכירים וגורמים מקומיים במזרח ירושלים מנהלים קמפיין נגד חדירת תוכנית הלימודים הישראלית למוסדות החינוך במזרח ירושלים. משרד החינוך הפלסטיני החליט על שורת צעדים מעשיים לחיזוק מערכת החינוך במזרח ירושלים
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על "סדר היום" הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג'האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.